Uutisia Pohjoismaista
Mars News

Annette Zeipel on uusi Mars Nordics -liiketoimintayksikön johtaja

01.29.2019

Annette Zeipel on nimitetty uudeksi Mars Nordics liiketoimintayksikön johtajaksi. Annette Zeipel siirtyi tammikuun alussa pohjoismaiseen yksikköön Wrigley Nordicsista, jossa hän toimi toimitusjohtajana viimeiset kuusi vuotta. Annette Zeipel otti tehtävän vastaan Malte Dammannilta, joka oli Nordicsin johdossa kolmen vuoden ajan. Dammann on siirtynyt Mars Multisales Europe –kehitysyksikön toimitusjohtajaksi.

Annette Zeipelin nimityksen myötä Mars Nordics saa vahvan, kansainvälisen taustan omaavan johtajan. Hänellä on laaja kokemus kulutushyödykkeistä (FMCG). Zeipel tuo mukanaan Mars Nordicsiin vahvaa osaamista kategorioiden kasvattamisesta sekä osaamista lahjakkaiden työntekijöiden kehittämiseen ja asiakkuuksien hallintaan.

Molempien yritysten, Mars ja Wrigley, takana on samat omistajat ja samat ”The Five Principles”-perusperiaatteet vaikuttavat keskeisesti kummankin yrityksen arvoihin. Tämän vuoksi Mars Nordics ei ole minulle täysin vieras yritys. Rajat ylittävän Pohjoismaisen yhteistyöverkoston ja tietojenvaihdon ansiosta tunnen entuudestaan jo monia henkilöitä täältä. Sen vuoksi maltan tuskin odottaa työni aloitusta innostavassa organisaatiossa, joka on täynnä ammattitaitoisia, kokeneita ja erittäin motivoituneita työntekijöitä, sanoo Zeipel.

Mars Nordics –yksikössä panostetaan innostavan ja riittävästi haasteita tarjoavan työyhteisön luomiseen, työntekijöihin luotetaan ja positiivisia asioita vahvistetaan. Osoituksena tästä mainittakoon, että sekä Mars Denmark että Mars Finland organisaatiot ovat sijoittuneet kärkisijoille omissa kategorioissaan Great Place To Works –parhaat työpaikat vertailussa viime vuosina. Annette Zeipel iloitsee:

Meidän pohjoismaiset kärkipään sijoituksemme ovat upea saavutus. Mars Nordics johtoryhmän ja henkilöstötiimin yhteisenä tavoitteena on jatkuvasti parantaa meidän työtehtävien tarjontaa, näin voimme jatkuvasti kouluttaa taitavia työntekijöitä ja tarjota niin houkuttelevia tehtäviä, että he haluavat jatkaa meillä. Olemme erityisen ylpeitä GPTW -vertailun kärkisijastamme FMCG –yritysten joukossa.

Sen lisäksi että fokuksemme on myönteisen työyhteisön luomisessa sekä monien loistavien uramahdollisuuksien mahdollistajana, yksi prioriteetti on yli kaikkien Mars Nordicsilla, painottaa Zeipel:

Olemme asettaneet useita tavoitteita tälle sekä tuleville vuosille. Tärkein kaikista on kategorioiden kasvattaminen läheisessä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa niin että erityisesti kuluttajien tarpeet täyttyvät. Asiakkaidemme etu on kaiken tekemisemme keskiössä. Ensisijainen velvollisuutemme on huomioida asiakkaidemme tarpeet tarjoamalla laadukkaita ratkaisuja ja palveluja, joilla tuetaan heidän pyrkimyksiä saavuttaa liiketoiminnalleen asettamat tavoitteet.

Taustatietoja Annette Zeipel:

Ennen siirtymistään Wrigleylle saksalaista syntyperää oleva Zeipel on työskennellyt useissa johtotehtävissä kulutushyödykealan merkittävissä yrityksissä kuten P&G, jossa hän on toiminut johtotehtävissä monessa maassa, eri kategorioissa ja segmenteissä. Viimeiset kuusi vuotta hän on toiminut toimitusjohtajana Wrigleyn pohjoismaisessa organisaatiossa.

Annette Zeipelin perhe muutti Tukholmasta Etelä-Ruotsiin, Juutinrauman-alueelle, jossa hän on lähellä Mars Nordics pääkonttoria Kööpenhaminassa.